Talvella ajamisesta sen verran omakohtaista että terve järki ja riittävästi aikaa matkalle on hyvä yhdistelmä, unohtamatta hyväkuntoisia nastarenkaita.
Noin 30 km ajetut ihka uudet Bf mutikat aiheutti pikku pikku järkytyksen olemattomalla pidollaan, auto lumipenkkaan ja sydämmen tykytystä hetken... onneksi ei muita vaurioita.
Takavedolla pärjää ihan hyvin normiajossa, 4-vetoa vain kun on pakko, ja tämä on sitten ihan vain oma mielipiteeni.
Turvaväli on hyvä muistaa, iso auto = paljon painoa ja liikenteessä paljon painoa ja luja vauhti = heeeeeeeeelvetin pitkä jarrutusmatka, ensiliukkaat järkyttäää aina jarrutuksissa.
Rengasmelusta sen verran että mitä matalampi profiili, sitä meluisampi. En mene vannomaan jotta josko toimisi, mutta takaosaa voisi koittaa vaimentaa purkamalla sisustaa pois ja es. etolasta saapi bitumimattoa jota voi kuumailmapuhaltimen avulla muotoilla peltien päälle ääntä vaimentamaan. Joskus tuli aikoinaan yksi vajaavetoinen vaimennettua bitumimatolla ja hyvä tuli, jopa yllättävän suuri ero vaimentamattoman ja vaimennetun välillä.
Tietty jos mattoa pellin päälle laittelee niin ehdottomasti kaikki lika ja ruoste ensin alta pois, muuten on kiva ruostepommi muhimassa.
-- Wannabe OFF-roader --