Moi,
itellä tulee ajateltua jatkamisen pakkoa vs. auton painoa, ja esim. kisassa on mukana vaan vararengas, lifti ja sen alusta ja rengasavain, muita työkaluja on mukana esim. papukaijapihdit, letteri, pari meisseliä ja puukko.
Safarilla saattaa olla mukana myös raidetanko ja ohjausvarsi, ehkä kardaanit, bensapumppu ja startti, sekalaisia osia laatikollinen (klemmareita, pari tulppaa, suodattimet jne.) ja työkaluja kans (hylsäsatsi, kiintoavaimet yms. normaalia), ehkä pitkittäinen takatukivarsikin, jolloin painoa tulee jo ihan memmetisti liikaa, mutta painon kanssa pärjää jos ei oo kiire, valitsee ajolinjat varmemman päälle ja vinssaa tarvittaessa.
Jos ei oo takapenkit paikoillaan, niin sitten tilaa on enemmän, ja kamaa (=painoa) voi ottaa vähän paremmin kyytiin.
Eiköhän sen opi mitä pitää olla mukana, ja mitä ei "ikinä" tarvii, itse voi valita pitääkö mukana "maksimimäärän" eli kaikkea mahdollista, vai "minimimäärän" eli sen mitöä varmasti tai todennäköisesti aikoo tarvita. Alux säätäisin kokoonpanon ehkä lähemmäs maksimia, "liian kanssa pärjää aina".
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|