Viestiketju: Jeeppi prosessi
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 28.10.2005, 23:08
jiihoo jiihoo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 74
Perusasetus

70 mm korotuksen oon tehny teräspalikoilla alkuperäisten korikumien ja korin väliin: n. 65 mm putken päihin isot prikat ja niiden isojen reikien läpi vielä putki joka pultille sopiva. Tämä paketti hitsattu kasaan. Tuohon 70 mm korotukseen tarvii 8 kpl 6" mittasia 7/16 tuuman unc pultteja sekä etummaisiin kiinnikkeisiin läpipultit joidenn mitta noin 7". Tavaratilan alla vielä yhdet kumit, joissa ei pulttia. Sinnekin kannattaaa laittaa jotkut palikat väliin. Tunkilla nostaa toinen puoli kerrallaan niin onnistuu. Syyläri pitää irrottaa ja sille uudet kiinnitysreiät ja kytkimen säätöpultti, johon tarvii myös korotuksen mittasen jatkon. Sen tein hitsaamalla mutterin 5/16 vastaavankokosen pultin kantaan. Nostaessa kannattaa tarkkailla jarruputkien spiraalien avautumista ja esim ilmanputsari piti ottaa pois koska ois ottanu kiinni jarrutehostajaan. Vaihdekeppiä voi joutua taittamaan. Jakolaatikon keppi ei todennäkösesti sovi liikkumaan korotuksen jälkeen tarpeeksi: aukkoa isommaksi tai keppiä mutkalle. Tankin täyttöputkia kannatta myös tarkkailla ja akun kaapeleita.

Takajousien ja akselin väliin oon tehny korotuspalikat 50mm: 65X55 u-teräksestä 5mm latta päälle. Yläpuolelle keskitapille 15 mm reikä ja alapuolelle keskitapin korvike pultista. Tästä hioin kannan pyöreäksi. U-pultit väänsin uudet 16 mm akseliteräksestä ja tein uudet lätkät päälle lattaraudasta.

Renkaat on 33/12.5/15 8/15 vanteilla. Takana ei ole todellakaan liikaa tilaa. Sille täytyy vielä tehdä jotain. Niinkun monelle muullekin paikalle. Noi on kuitenkin nyt leimassa.

Vastaa lainaten