Asiapitoisia ovat edelliset vastaukset, joten koitanpa itsekin rustata omastamielestäni asiaa.. Ensimmäiseksi tuohon alkukysymykseen: Onko offaus mistään kotoisin ellei..." -Offaus on AINA jostain kotoisin. Itse harrastan tätä touhua niin persaukisen budjetilla, että mulla ei yksinkertaisesti ole oikein varaa rikkoa kalustoani. Jos (ja kun) jotain kuitenkin kopsahtaa tai hajoaa, on se aina ensimmäiseksi vitutuksen paikka, josta sitten koitetaan parhaan kyvyn mukaan selvitä. Sitäpaitsi, kuka tahansa osaa ajaa niin läheltä sitä mäntyä, että lokasuojat huutaa leipää, mutta kyllä tosi rattimies osaa puikottaa autoaan kuusenperseessä siten, ettei osu vaikka läheltä liippaakin, mutta toisaalta, vahingoille ja yllättäville painaumille ei kukaan voi mitään, ei se kuuluisa rattimieskään.
Sitten tuosta vinssauksesta. Mulla on molemmissa kulkineissa vinssit. HoJossa pelkkä etusellainen ja Hilussa sekä etu, että taka. Kaikkia olen tarvinnut, vaikka säästäväisesti koitan ajaakin. Vinssin olemassaolo ei välttämättä tarkoita sitä, että aina pitää upottaa auto siihen lutakkoon niin, ettei rengaskuviolla edetä. Päinvastoin. Niinkuin HJ60 edellä totesi, on vinssi melko pitkälle sitä varten, että se antaa turvaa tarvittaessa, jos auto ei satukkaan menemään siitä itsensä voittamiseen tarkoitetusta lervakosta yli. Vinssi on mielestäni työkaluihin verrattava apuväline. Sitä käytetään, jos on tarvis.
Kiitos ja Anteeksi
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com