Viestiketju: Rangelle uudet akselit
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 14.11.2003, 20:34
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Rangelle uudet akselit


Morjens

Pihalla nököttää väsynyt vm- 76 range. Auto on ollut ed. omistajalla raskaassa offikäytössä, joten vetaria on poikki, takamurikka mikkiliimalla kiinni ja perän kuoret parsittu kasaan pikku silpuista ja muuta.....

Auto tuli taannoin hommattua lähinnä varaosiksi, mutta varsinainen varaosien kohde tuli myytyä. Niinpä heräs ajatus, josko tuosta vielä auton saisi. Ideana olisi purkaa kori pois ja käydä kori, alusta ja tekniikka läpi. Se että kannattaako nähdä moista vaivaa himmentää hieman loistavaa ideaa.

No. Ensimmäisenä tuli mieleen kartoittaa vaihtoehtoja perän korjaamiselle/vaihdolle. G280E kehaisi Dana 44 akselia, samoin Jere on aikoinaan käyttänyt moisia akseleita. Mikähän mahtaa olla sopivin akselin luovuttaja: Jeep, ford, jokin muu merkki/malli? Miten sattuu raideleveys, kiinnityspisteet, kardaani, ohjaushilputtimet, ym.. kohdallen?

Mitä muuta tulee huomioida akseleiden vaihdossa ja rakentelussa? Auto on pois rekisteristä, joten jos rakentelen härvelin valmiiksi ja lähden ylpeänä näyttämään tuotetta katastusmiehelle, niin lasketaanko ensin yhdessä prosenttilaskua ja vasta sitten mietitään oliko koko hengen tuotos moisen arvoinen?

T: ranke


Vastaa lainaten