Tämä ei ole suunnattu kyseisen akselinvaihdon henkilöille. Voisin kuitenkin antaa vähän neuvoja näihin romujen vaihtoon. Tässä on viimeisen vuoden aikana tullut ihan kivasti takkiin, suhteessa romujen arvoon, kun olen sokeasti luottanut siihen mitä sanotaan.
Täytyy todeta ihan ensinnä: se että ollaan kaikki saman asian harrastajia EI MERKITSE YHTÄÄN MITÄÄN. Kun uskot myyjää yhtä paljon kuin hevosurheilusta kiinnostunutta vähemmistön edustajaa, olet vahvoilla.
Tarkasta tuote aina. Epähuomiossa myyjä on saattanut ottaa väärän tai rikkinäisen tuotteen mukaansa. Milläs selität myyjälle palaneesta radiosta, että en mä tätä polttanut, kun tää oli jo rikki. Myyjä uskoo tuoneensa ehjän radion.
Tarkasta aina tuote itse. Myyjä ei sitä välttämättä osaa katsoa samanlailla kuin itse katsoisit. Vähän rikki, vähän kulunut on katsantokannasta kiinni. Esim. renkaasta: pyydä pinnan syvyys KESKELTÄ milleissä.
Maksa vasta kun olet tarkastanut tuotteen, yksityishenkilöillä ei ole minkäänlaista vastuuta myymästään tuotteesta.
Älä suostu jonkin "pikkujutun" jälkitoimitukseen. Jäät tavaraasi vaille tai se on paskaa.
Älä suostu osamaksuihin, jäät ilman rahojasi. Nyt tämän verran ja loput liksapäivänä on osamaksu.
Jos haluat luottaa, että joku tekee kuten sanoo, mikäs siinä. Joihinkin ihmisiin voi oikeasti luottaa. Itse ottaisin vähänkin tuntemattomammalta lupaajalta pantin, jotta lupaus myös tapahtuu. Pantiksi käy vain raha tai myytävä tuote. Ihmisillä on useita ajokortteja ja auton paperitkin saa uusiksi katoamisilmoituksella. Mieluiten pyydän kaverin tulemaan uudestaan kun kaikki asiat on kunnossa.
Älä kuseta. Suomessa on vähän off-roadin harrastajia ja jutut kiertää suusta toiseen. Lisäksi jutut eivät muutu parempaan suuntaan kerronnan edetessä. Kusettajat ei kauaa näissä hommissa pyöri.
Voisihan tätä jatkaa loputtomiin, mutta jos näistäkin olisi jollekin hyötyä. Topicciin kirjoitetuista asioista ei tarvitse olla samaa mieltä, eikä kaikki varmasti olekaan. Tämä on vain yksi katsantokanta.
www.alanmiehet.com #1