Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 21.10.2005, 11:13
G-man G-man ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.05
Sijainti: Jämsä, Finland.
Viestit: 53
Perusasetus

( Vesi sumutetaan imusarajaan johon höyrystyy se osa mikä höyrystyy ja näin laskee imuilman lämpötilaa.
Loppu joka sumuna pääsee pyttyyn höyrystyy puristuksen aikana ja näin laskee lisää lämpöja ja samalla höyry vie enemmän tilavuutta eli puristuspaine kasvaa.
Metanoli sisältää tilavuuteensa nähden huomattavasti vähemmän energiaa kuin diesel joten vaikutus tässä on mielestäni lähinnä edesauttaa höyrystymistä. )


Tuommosen käsityksen minäkin asiasta sain ja ajattelin sen lisäävän lähinnä jälkiahdetussa dieselissä ainakin kestävyyttä alentamalla lämpötiloja ja tietysti nostamalla tehojakin lisäämällä puristuksia koneen kuumenematta liikaa ...tietysti tällöin voidaan myös lisätä syöttöä ja taaas lisää forssia mutakuoppaan.
Toinen mielenkiintoinen laite TD koneisiin on tuo BUTAANI ruiskutus joka lisää tehoa myös alakierroksille jos ahdin on RIITTÄVÄN iso ja muuten tehokas käyttöalue nousisi turhan korkealle... vai mitäs mieltä siitä olette?

Tässä linkki aiheesta http://www.msdignition.com/2005/2005_13.htm





Edited by - G-man on 21/10/2005 12:14:22
Vastaa lainaten