Tämä on mun ajatus asiasta. Perustuen jo parivuotta sitten luettuun tietoon eli voi mennä pieleenkin.
Vesi sumutetaan imusarajaan johon höyrystyy se osa mikä höyrystyy ja näin laskee imuilman lämpötilaa.
Loppu joka sumuna pääsee pyttyyn höyrystyy puristuksen aikana ja näin laskee lisää lämpöja ja samalla höyry vie enemmän tilavuutta eli puristuspaine kasvaa.
Metanoli sisältää tilavuuteensa nähden huomattavasti vähemmän energiaa kuin diesel joten vaikutus tässä on mielestäni lähinnä edesauttaa höyrystymistä.
Mitenkäs pintajännitys ja sumuuntuminen liittyy metanoliin?
Joka tapauksessa niin yksinkertainen juttu että ton on pakko toimia. On niin toimiva idea että onkohan venäläinen keksiny tuon ensin?
AVRO ja muut lentskari harrastajat: Eikös jonkun valtakunnan tornadoissa ole/ollut? käytössä vesimetanoli ruiskutus, toiminta?
Varttimailiharrastajat vois kertoa metanolista.
|