Tosi maasturimiehestä en tiedä mutta omat kommentit heitän kun ei muutakaan järkevää ohjelmaa ole tähän hätään.
Toisaalta jokaisellahan on omat tarpeensa liikkua maastossa eli makuasioitahan nämä loppupelissä ovat aina.
Muistetaan myös se se totuus, että maasto-ominaisuuksia parannettaessa huononevat maantie ominaisudet ja päinvastoin.
- Maasturissa on aina alennusvaihteisto (mieluusti erillinen) ja keskitasauspyörästö lukittavissa tai ns. tönkkö. Tää on mun mielestä lähtökohta.
- Manuaali-/automaagi aski on makuasia.
- Jäykät akselit, koska luotettavammat ja maavara ei vaihtele.
- Kierrejouset.
- Uusista hipo luistonrajoitussysteemeistä en tiedä muuta kuin, että ne käyttävät pääsääntöisesti jarrua rajoittamaan jonkin pyörän pyörintää. Ei kuullosta luotettavalle ja järkevälle kiusata jarruja koko aikaa. Siispä kytkettävät 100% lukot on mun kanta.
Tuolta lisää:
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...?TOPIC_ID=6345
-jm
KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110.