Viestiketju: Warn Trophy 2005
Näytä yksittäinen viesti
  #248  
Vanha 10.10.2005, 15:17
KFor KFor ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.04.05
Sijainti: Kylmälä, Finland.
Viestit: 71
Perusasetus


Suuret kiitokset omasta puolesta kisan järjestäjille, maanomistajille sekä kanssakilpailijoille. Järjestelyt sujuivat hienosti. Ne ovat varmasti vieneet paljon aikaa ja vaivaa.

Koska meiltäkin palaute lappu hävisi johonkin niin laitanpa palautteeni tällä tavoin "julkisesti".

Kaikissa kisoissa aikataulut viivästyy ja tuohon on jo jotenkin tottunut. Tällä kertaa olisi ollut kuitenkin niin helppoa pysyä aikataulussa jos ilmoittautumisia ja katsastuksia olisi otettu vastaan perjantai illalla etukäteislupausten mukaisesti (oli kuulemma otettu ihan alku illasta). Myöhästymiset olivat kuitenkin pieniä eikä niistä voi suuresti valittaa.

Ainoa oikeutettu narina järjestelyissä mielestäni olivat nuo pisteiden kertoimet. Kisaohjeissa sanottiin että rastit ovat 3-12 arvoisia. Mistään kertoimista ei missään sanottu eikä ohjaajakokouksessakaan niistä mainittu. Me kuulimme niistä yöllä yleisöalueen rasteilla yhdeltä kilpailutoimitsijalta. Siinä vaiheessa olimme jo taktiikkamme pilanneet, eikä enään ollut mielekästä tehdä muuta kuin vain nauttia ajamisesta. Ensi vuodeksi voisi toivoa että rastien pisteet ilmoitetaan suoraan ilman mitään kertoimia.

Nyt kun olemme osallistuneet kisoihin joissa rasteilla käynti todetaan EMIT laitteella sekä kuvaamalla, voin kokemukseen perustuen sanoa että kuvaaminen on parempi. EMIT vaijeri meinasi meilläkin jäädä auton alle, oven välissä kantoon jne. eli tuo vaijerin katkeaminen on oikeasti mahdollista vaikka meidän ei tällä kertaa poikennutkaan (mutta uskon helposti mitä edellissä kirjoituksissa on mainittu joillekin käyneen)

Löysimme rastin josta EMIT laite oli poistettu ja toisen jossa se oli tuskin kiinni eli ilmeisesti joillekin oli houkutus käynnyt liian suureksi (?) ja EMIT oli ruuvattu irti ja viety auton luo kun ei auto pääse EMITin luo. Kuvaa ei voi tuolla tavoin huijata. Kameraan myös mahtuu "rajaton määrä" kuvia eikä siis tarvitse lisätä kilpailu alueen liikennettä turhaan vain sillä että käydään tyhjentämässä EMIT. Näistä kisoista en ole vieläkään nähnyt tuloksia. Lapissa jossa oli todentaminen kuvien avulla käytössä, oli tulokset nähtävissä tunti pari kisan jälkeen eli ei se EMIT näköjään nopeuta tuloslaskentaakaan. Uskon myös vahvasti että EMIT laitteiden jakaminen ja vaijerien kiinnittäminen ynnä kaikki muu työ mikä EMITtien hallinoimiseen menee aikana, osaltaan hidastaa järjetelyjä ja varmaankin myös osaltaan vaikuttavat aikataulujen lipsumiseen. Toisaalta EMITit tuovat oman sävynsä rastien "poimiseen" koska auto on saatava paljon lähemmäksi ja oikeasssa asennossa kuin kuvaa varten.

Minun on myös helppo yhtyä edellä esitettyihin mielipitetisiin mönkkärien ja autojen samoilla alueilla ajattamisesta. Vaikka tiedän että kaikki mönkkärikuskit eivät ainakaan tahallaan käyttäydy niin kuin käyttäytyvät, niin silti turvallisuus tekijät pitäisi huomioida ja ajattaa mönkkärit eri alueella tai eri aikaan. Palstalla on jo moni kertonut lähetä piti tilanteista joten tyydyn vain sanomaan että niitä kävi meillekin.
Turvallisuutta voisi hiukan parantaa jos kilpailijat pitäisivät heijastin liivejä. Liiveihin voisi mahdollisesti painaa kilpailun sponsorin nimen ja jakaa kaikille osallistujille. Sekään tuskin kokonaan poistaa tuota ongelmaa.

Eiköhän tässä jo maristu tarpeeksi. Nämä nyt kuitenkin ovat enämmän semmoisia asioita joilla hienoa kisaa voisi hienosäätää entistä hienommaksi. Meillä oli hauskaa ja saatiin ajaa niin paljon kuin auton, kuljettajan ja vinssimies-suunistajan kunnot kestivät. Ja sehän tässä oli pääasia.

Ensi vuonna taas paikalla jos vaan kalusto sen sallii.


Kiitos,
Kimmo

Vastaa lainaten