Minulla oli semmonen Galantti joskus aikoinaan, se on se viimeinen takavetomalli vuosilta -81 -83, 2.3TD. Niinkuin joku kertoi, turbiini on suljettu paketti (öljyroppu on)kampiakselin ja normaalin kytkimen välissä. Ajossa se tuntui vähän luistavan aina kun painoi kaasua tai moottorijarrutuksella, muuten sitä ei huomannut juuri mitenkään. Ohjekirja muistaakseni väitti, että luistaa liikkeellelähdössä ja vaihtaessa, mutta sitten lukittuu. Täydellinen lukittuminen ei liene mahdollista, kun mitään ulkopuolisia ohjauksia ei ole. Laatikossa tosiaan oli P-asento, joka vaikutti laatikon ulostuloakselilla olevaan lukitukseen. Muuten auto ei kestänyt paikallaan (pysäköitynä)vaihteella, kun turbiini luisti.
Se kone oli käsittääkseni sama kuin ensimmäisissä Pajeroissa, onkohan niissä ollut vastaavaa?
Timop
Note! This message was posted anonymously!
|