Vähän "traktori"juttuja sekaan.
Eipän olekaan mogissa omaa pumppua turbiinille, vaan perushydrauliikan puolelta tulee öljy, siis n. 20-23 litraa on säiliön öljymäärä. Piti katsoa manuaalista, RTFM...
Turbiinin öljy tulee manuaalin mukaan ohjaustehostimen paluulinjasta, jossa on turbiinin puolella n. 3 barin paine. Allaolevassa kuvassa "control valve" numero 7 kuvaa kai tätä paineenrajoitinta. 5:n ja 7:n välistä puuttuu kuvasta ohjausvaihde. Pumppu 5 on mogin perushydr.järjestelmän pumppu. Turbiinin kanssa käytettävä öljyn jäähdytin 17 on maskin ulkopinnassa näkyvissä ja siten turbiinimogin voi tunnistaa kuvasta. Muistaakseni öljynjäähdytintä ei ainakaan tehdasasennuksena tullut 403/406/416:iin kuin turbiinin kanssa, eli perushydrauliikkaan se ei kuulu.
Kuvassa olisi vasemmalla moottori ja oikealla vaihdeaski. Tämä turbiinin ja sintterikytkimen paketti korvaa muuten kovin tyhjänä olevan pitkähkön kytkinkopan. 403/406/416-perustaisissa mogeissa on tilaa koneen ja laatikon välillä aika paljon, koska siihen tilaan tulee versiosta riippuen tavallinen kytkin, kaksoiskytkin, turbiini+kytkin ja ainakin tavallisten kytkinten lisänä kaskadilaatikko. Ei taida turbiini+kytkin+kaskadi olla enää mahdollinen, eli turbiinin kanssa ei siten taida saada 20-lovista askia.
Vääntömomenttien max. suhde on n. 1:1.95. Turbiinin kanssa kytkintä käytetään vain vaihteen vaihtamiseen ja paikaltaan liikkeelle lähdetään nostamalla ensin kytkin ja painamalla vasta sitten kaasua. Ryömiihän se tietysti jo tyhjäkäynnillä hieman. Stall speed on vähän mallista riippuen 1500-1600 kierrosta. Jossakin isommassa U1100:ssa oli 1700-1800. Turbiinin halkaisija on 310mm.