Ota löysin rantein vaan - niinhän kaik muutkin tekee (?) ! Ja kohtele muita kuten haluat muiden kohtelevan itseäs - vaikeuksiin joutuneiden jeesaamiseen löytyy aina aikaa kun asenne on sopiva. Apua ja neuvoja tarttee vaan pyytää.
Ja kuten edellä on jo todettu, auton ajokuntoisena pysymiseen kannattaa keskittyä - rasteilta voi myös kääntyä takaisin jos tuntuu ylivoimaiselta. Voi olla, ettei muutama piste ole 2 tunnin vinssaamisen tai korjaamisen / keskeyttämisen väärti. Ja rasteilta pois pääseminen on tärkeämpää kuin sinne pääsy. Joskus kannattaa mennä peruuttamalla ja varmistaa poistuminen sit etuperin vinssillä (ellei ole takavinssiä).
Taktikointia kannattaa miettiä kun saat listat ja kartat käteen - rasteja lienee useammalla alueella. Mieti mistä kandee aloittaa.
Nukkuminen on jokaisen oma valinta - kahdessa Warnissa ollaan pantu teltta johonkin suolle ja nukuttu tunti tolkulla, mutta Talvieksytyksessä ja Lapland Trophyssä ei nukuttu lainkaan. Jos on sopiva appari ni kyllä sen jaksaa..... ja varaa lapio + vessapaperirulla mukaan....
2003 lähdettiin Warniin niin, ettei oltu metsässä autolla aiemmin ikinä. Ja Dumbokin oli ollut mulla vasta pari viikkoa, eikä vinssiäkään ollut, ja renkaatkin vanhat kovettuneet 30%:set mutikat. Mm. PäHäMalaisten ystävällisellä avustuksella opittiin kädestä pitäen yhtä ja toista monella rastilla missä oltiin peräkkäin - vaikka kuskia hirvitti ja apparin piti kääntyä pois päin kun ei kehdannut katsoakaan

.
Tapsa & Dumbo
- Less is more -