Hieno systeemihän turbiini normaalin kytkimen lisäksi on. Unimogit taitaa mennä sitten sinne traktoripuolelle, vaikka kuorma-autoja onkin. Moggiin on ollut saatavilla tehdasasennuksenakin turbiinia, jota käyttäen millä tahansa vaihteella voi lähteä liikeelle ja huiput on sen mitä kone kiertää ja vaihteen välitys antaa myöden, on siis N kappaletta nopeusalueita. Mogin turbiinille on oma hytikkapumppu ja jäähdytin.
Joku Boeing 747 taitaa painaa tyhjänä n. 130 tonnia, maksimi lentoonlähtöpaino n. 250 tonnia ja semmoista ei mogilla lentokentällä liikkeelle kiskota tavallisen kytkimen avulla, mutta turbiinilla lähtee - hitaasti, mutta lähtee. Näitä "airport tug"-moggeja näkee yleensä kuvissa sellaisessa kokoonpanossa, että 406:n rungolle on laitettu 416:n jatkohytti (doppelkabin) ja sen taakse naurettavan pieni lava, n. metrin pitkä laatikko.
Turbiini-moggeja on ollut myös rautatiekäytössä kiskomassa junia. Siinäkään ei valtavan vetopainon vuoksi tavallinen kytkin tule kysymykseen.
|