Onnea vaan hankinnan johdosta, vaikka ei Toyota olekkaan
- Onko noissa diesel peleissä jotain tulppia mitä pitää vaihdella? Olettaisin ainakin olevan.
Ei ole kuin hehkutulpat, joita ei tarvitse vaihtaa, elleivät ole rikki.
- Entäs katkojan kärjet, puolat, kondensaattorit jne?? Onko sellaisia?
Ei ole.
- Ilmeisesti dieselin suodattimen kun vaihtaa niin se pitää jotenkin kait ilmaa? Mitenhän tuo tapahtuu?
Riippuu tekniikasta. Joissakin on automaattinen ilmaus. Ohjekirja kertoo.
- Hehkuttaakin niitä pitää, mutta mistä tiedän milloin olisi aika vaihtaa näitä hehkuja? Toki sen kait huomaa siitä kun ei tahdo käynnistyä millään? Pajerossa ei tainnut olla muuten mitään merkkivaloa tuohon hehkutukseen, joten mistäs tiedän että se on hehkuttanut? Viimeksi tein niin että annoin sen vaan olla hetken ja hurautin sit käyntiin.
Pajeroa paremmin tuntematta sanotaan näin. Yleensä on pikahehku, joka ei vielä näillä keleillä juurikaan hehkuta. Pakkasilla sitten kyllä. Voihan siitä olla polttimo sökö.
- Onko noissa jotain automaattiryyppyjä tai jotain vastaavia? Ainakin vähän huonosti se kävi aamusta, mut hetken päästä alkoi olla ok.
Ei varsinaisesti ryyppyä, mutta yleensä tyhjäkäyntiä hieman nostetaan kylmänä. Tai ruiskun ajoitusta muutetaan.
- Kuinkahan usein tuollaiseen pitää öljyt vaihdella ja tarviiko sen yhteydessä yleensä vaihtaa muuta kuin öljyt ja suodatin?
Öljyt vaihdetaan samoin kun bensavehkeissä.
Mutta Pajeromiehet varmaan kertoo tarkemmin noista ominaispiirteistä.
HJ61 -90 & LJ70 -89
Edited by - jpl on 01/10/2005 12:53:52