Viestiketju: Hiluxin ohjaus
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.10.2005, 11:14
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
kaikki on suhteellista 700€ hyviin renkaisiin ei tunnu pahalta mutta heti jos sellasesta ososta on kyse joka ei Näy niin sitä pidetään kalliina,ja ei ainakaan olis mitään ihmeteltävää katsurillakaan kun olis alkuperäinen simpukka eikä mikään viritys mitä olen muutamissa offi autoissa joskus katsellut.

Note! This message was posted anonymously!
Kyllähän se on niin, että se Hiluxin oma ohjaussimpukka, ym. hilppeet on helpoin vaihtoehto. Siitä ei pääse mihinkään. Hinnan puolesta voisi ehkä sanoa, että uusi on kallis ja vanhoja ei löydä mistään.

Se ei kuitenkaan ole kovin hyvä varsinkaan korotettuun autoon, koska auton kääntyvyys toiseen suuntaan kärsii aika tavalla. Myös ulosjoustoissaa tulee ongelmaa kääntyvyyden kanssa. Tämä johtuu lyhyestä pitkittäissuuntaisesta ohjausvarresta. Sama ongelma löytyy mm. ainakin vanhemmista Blazereista.

Hiluxin ominaisuuksiin kuuluu muutenkin huono kääntyvyys, joka johtuu pitkästä akselivälistä ja isojen renkaiden kanssa pakosta rajottaa kääntyvyyttä. Tai voihan sitä antaa renkaiden raapia lehtiinkin, jos siitä tykkää.

Hj:n tehostinpaketti oli itelläkin mielessä kun poikittainen ohjausvarsi toimii huomattavsti paremmin edellämainituissa tilanteissa. Ongelmaksi kuitenkin muodostui tehostimen sijoitus. Hiluxissa se on aivan rungon etukolmassa ja Hj:n tehostin pitäisi melkein saada akselin kohdalle. Lisäksi en ainakaan itse keksinyt miten se ohjausvarsi mahtuisi kulkemaan poikittain moottorin alta tuossa mun Low-Riderissa. Tuntui tuossa vaiheessa vähän turhalta rakentaa kierrejousitus, jotta saisi ohjauksen pelaamaan. Mielummin toisinpäin.

Orbitrol ruulib OK.

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten