Kun noita Blazereita/pickuppeja korottaa jää simpukalta akselille tuleva tanko kaikkea muuta kuin vaakasuoraan. Alunperin se on aika vaaterissa mutta jos ajatellaan vaikka että nostetaan 4 tuumaa jousitusta niin silloinhan akselin pää eli taaempi putoaa juuri saman verran eli 4 tuumaa. Kun se tanko on kuitenkin aika lyhyt niin vaikutus on aikamoinen. Kun ajaa tuollaisella korotetulla muttei ohjaukseltaan muutetulla vehkeellä töyssyyn tai kuoppaan niin on hetken aikaa kabiini käsiä täynnä. Ohjaa meinaa ihan itekseen puolelta toiselle.
Paras muttei yksinkertaisin toteuttaa on vaihtaa takavetoisesta mallista simpukka ja siitä sitten poikittaistanko apparin puolelle. Tällöin varren pituus suunnilleen tuplaantuu. Tuo yllä selitetty "bump steer" ilmiö ei poistu ihan kokonaan mutta melkein. Se poikittaistanko pitäisi vielä saada mahdollisimman vaakasuoraan.
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
|