Näin äkkiä pohtien: jos murikkaa ei ole joskus historiassa käännetty ylösalaisin ja jos lukon kytkentä saa aikaan vedon repsikan puolelle, niin kuskin puolen vetarin sisäpään poorit pitää olla ehjät, koska ymmärtääkseni muuten voima ei voi välittyä lautaspyörältä lukon kytkentähaarukan kautta vetariin ja edelleen vetarilta tasauspyöriin, jotka pyörittää edelleen repsikan puolen vetaria.
Jos poorit olisi sileänä murikan sisältä kuskin puolen vetarin päästä, pitäisi lukon kytkemisen alkaa pyärittämään kuskin puolen vetaria. Jos koko pooritettu osuuus on sileänä, ei lukon kytkentä pitäisi vaikuttaa apparin puolellekaan.
Koko homma muuttuu olennaisesti, jos akseli on käännetty, eli lukon paineilman liitin onkin apparin puolella.
No, asia varmaankin selviää irrottamalla se kuskin puolen akseliputki murikasta. Siinä tulee mukana lukon osat.