Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 26.09.2005, 21:41
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Madollisimman hyvien ajo-ominaisuuksien säilyttämiseksi tukivarsien rungon pää on suunnilleen runkopalkin alareunan tasolla, eli niin alhaalla kuin sen vain maasto-ominaisuuksien (ja kiinnityspisteen lujuuden) takia kehtaa laittaa. Ei pitäisi hanagata kardaaniin.

Tarkemmin ajatellen tuskin se tukivarsi muuten osuu enää samalle tontillekaan kardaanin kanssa, koska laatikko ja moottori on n. 40-50 milliä alkuperäistä ylempänä kun tarkoitus on sovittaa tasainen panssarilevy runkopalkkien alle, ja kun tuo perhanan nappinelivedon alipainekello ei mahtunut runkopalkkien väliin. Lisäksi BJ-75 kytkinkopan (siihen sai HJ:n kierroslukumittarin anturin!) takia kiinnitykset olisi kuitenkin pitänyt muokata uusiksi, 75:ssa moottori ja vaihteisto kun ovat keskenään eri kulmassa kuin esim. 42:ssa (n. 5 asteen luokkaa).

Päätin laittaa ne etutukivarret rungon sisään kun nyt enää runko voi ottaa renkaaseen kääntäessä kiinni, jos vaikka jotain leveämpää rengasta (esim. boggeria) jossain vaiheessa innostuisi hankkimaan. Eli ei tarvitse käännön rajoittimia ruuvailla niin paljoa. Nyt nimittäin on ihan 33x12.5 osunut simpukan ja apusimpukan väliseen tankoon niin edestä kuin takaa.


Vastaa lainaten