Jatketaanpa vielä pikkaisen kommentointia sivuista, nyt vähän teknisemmältä puolelta.
Meta-tagi:n sisältönä on kyllä aika kiitettävä määrä roskaa. Nopeasti mitä vanhalla kunnon Programmer's File Editorilla (hyvät scriptit joilla helppo ja nopea laskeskella) laskeskeli niin 277 kappaletta sanoja, jotka kuvaavat erittäin hyvin offivarustetta, kuten: valmennuspalvelut, sivustokonsultointi, powerpoint-esitys, markkinointiviestintäsuunnitelma, henkilöstötyytyväisyystutkimukset, flash-ohjelmointi, jne... Ei nyt enää onneksi/epäonneksi hakukoneet hirveästi välitä meta-tageista. Kuitenkin yritykseltä, josta kyseinen julkaisujärjestelmä on hankittu, luulisi olevan sen verran suoraselkäisyyttä ettei asiakkaiden sivuilla sentään tuollaista mainostamista tarvittaisi. Ja vieväthän ne hurjat neljä kiloa ylimääräistä kaistaa
Koodin oikeellisuus ei ole kyllä mitenkään erityisen mairittelevaa. Sillä puolella nyt näyttäisi kuitenkin aika pienellä vaivalla saavan kyseisen asian kuntoon. Toisaalta hyvin harvassa sivustossa on puhtaasti validia koodia, ja ne missä validia koodia on, ovat yleensä todella pieniä harrastajasivustoja.
Taulukko taitosta mainitsi jo tmx50, ja totesi sen olevan vanhanaikaista. Taulukkotaittoahan nykyään kyllä pidetään vanhanaikaisena, mutta oma mielipiteeni että ihan turhaan sitä niinpaljon karsastetaan. Kun sivuilla ilmeisesti kuitenkin php:n avulla ladataan kaikki tieto erillisistä tiedostoista/tietokannasta, saavutetaan sisällön ja ulkoasun erillisyys ihan hyvin. Tyylit on toteutettu ihan erillisellä css-tiedostolla, jollain sivuston ulkoasun muokkaus on kuitenkin helppoa. Itse olen käyttänyt tätä tapaa useimmiten omissa projekteissani. Tämä puoli ei minusta nyt mitenkään suurta muutosta ainankaan vaadi. Loppupelistä en voi kuitenkaan tietää miten kyseinen asia on todellisuudessa toteutettu.
Kun saa nämä yrityksen sivut valmiiksi ottakaa ihmeessä työn alle tuo nettikaupan puoli, ja laittakaa se uudennäköiseksi. Ei välttämättä kauppaohjelmiston vaihtoa, mutta värit ja tyyli muistuttamaan samaa kuin itse sivuilla. Eikö tuossa oscommerencessäkin tämä ihan tapahtunnut css-tiedostoja muokkaamalla?
Ja yhä edelleen kaikki on omaa mielipidettäni, eikä tällä ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.