Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.09.2005, 20:01
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Noista renkuloista senverran, että totta on, että sakkoa niistä voipi saada ja luulen, että joku niistä saattaa lapun kirjoittaakin.. Itse en mielelläni tästä asiasta enempiä kertoile, koska koitan kuitenkin piilottaa tuon henkilössäni majailevan virkamiehen näissä asioissa jonnekin tuonne taka-alalle, mutta senverran voin vihjaista, että asioista jotain ymmärtävänä, minun ei ole tähän asti tarvinnut raapustaa yhdenyhtä lappua liian isoista renkuloista. Toistaalta taas sellaiset asiat vaikuttavat varmasti, kuten roiskeläpät (lentääkö sitä paskaa sieltä renkaista ihan oikeasti vesisateella... Mietikääpä, on nimittäin totta, että vaikka laissa on mainita siitä, että jos maastoautoissa läppä/suoja haittaa auton käyttöä, sitä ei tarvita, niin varmaa on, että virkamiehen kiinnostus herää, jos maantienpäällä keikkuvan maasturin rattaista roiskuu enemmän roinaa, kuin keskivertoa suuremman turvesuotyökoneen paripyöristä), lokasuojien levikkeet, muuten yleinen ilme. Siis nämä pätevät ainakin minun oikeustajuni ollessa kyseessä. Mutta pienenä vinkkinä voin sanoa, että jos ajelet luvattoman suurilla renkuloilla, niin koita pitää nuo levike- ja roiskeläppäasiat ainkin jollain tolalla. Silloin voi ehkä mahdollisesti pelastua ainakin jostain ratsiasta. Ja itsekin tuohon HoJoon anoin AKElta luvat 35sille, kun ei tahtonu liiemmin riskeerata. Ei oikein sakkoja kehtais moisen syyn vuoksi ottaa..

Näin tarinoi Nalle työvuoronsa päätteeksi.

Kaivaa se..

www.nalle-offroad.com
Vastaa lainaten