Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.09.2005, 11:55
Scout:n Avatar
Scout Scout ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 07.10.03
Sijainti: 66.483526,26.004767
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Tyhmä kysyy, että miks ne välitykset tarvii saada niin saakutan tiuhoiks???
T: jarenyybeli
Note! This message was posted anonymously!
Mulla on taistelu painoa niin paljon että ryömiminen ei oikeen onnistu tuolla omalla moottorilla, ei varsinkaan pehmeessä. Kone ei jaksa mennää pelkästää tyhjäkäynnillä ja ku luistat kytkintä olis tärkeetä saada pitää moottori tyhjäkäynnillä eg. ku nostat sitä pehmeestä varovasti ylös.

Jos en voi pitää konetta tyhjäkäynnillä ku kone ei jaksa joudun nostaan kierroksia ja silloin kytkimen ja vauhtipyörän nopeusero kasvaa huomattavasti ja kytkin ei sellaista kestä. Mun reisuilla tahtoo olla paljon hitaita ja ahtaita paikoja ja tarkoitus mennä minimaalisilla vahingoilla, sekä ajoneuvolle, että perikunnan varjelemille maastoille. Kalustoa suojellakseen pitäis päästä kierteleen puita ja kiviä hitaasti jotta ehtii käänteleen rattiakin jossain kohtaa ilman hikeä Aina ei ole tietä kuljettavana, ei edes uraa.

Kivikossakin se helpottas ettei oo "toimisto" sekasin ku sitä kamelia heiluttelee menemään ku siellä on aina tavaraa irralaanki ja harmittaa keräillä tuhka-, kahvikupeja pitki mökkiä.. Edellisellä psory'n safarilla mulla oli koppi pois päältä ja joku viikko takaperin Finvalpin kans saatiin moottori toimimaan hemmetin hyvin. Siinä tuntu olevan tolkuttomasti alavääntöa ja tyhjäkäynnin saatoi päästää niin alas että moottori alkoi täristää ja siinä vaiheessa ku liipasi kaasuun se palasi takaisin tyhjä käynnille. Ojia sai ajella varoen/nätisti yli eikä tarvinnu paljoa/yhtään luistatella Jos se toimisi nuin vielä 1000 kilon lisäpainolla niin olisin tyytyväinen mutta tiedän ettei se sitä tee. Mogissa on välitykset niin ku ne kuuluu olla!

Dieseli ratkaisisi kaikki pulmat tyhjäkäynti väännöllä ja alhaisemmilla tyhjäkäynti kierroksilla.

*** Meindl Tunturisusi 42 ***
Out of the frying pan and into the fire...
www.psory.fi
Vastaa lainaten