Lainaus:
quote:
Juuri tuo ammattikuljetus sisältäen myös julkisen liikenteen, lämmityskäyttö, työkoneet etc.
Ja sitten pitäis varmaan nostaa tuo valtion vahvistama kilometrikorvauskin suhteessa korotuksiin, kyllä meinaan autoa tarvitaan myös kaupunkialueellakin, eikä vain maalla. Itse ajan pääkaupunkiseudulla useita kymmeniä kilometrejä lähes päivittäin omalla autolla tarvehankintojen vuoksi. Ei varmaankaan kannata tilata kuorma-autokuljetusta jos vaikka puuseppä tarvitsee nupinauloja. Enkä viitsi hankkia nokivasaraa vain työnantajan iloksi.
|
Kuten kirjoitinkin, ammattikäyttöön sitä poisto-oikeutta pitää hioa.
Lainaus:
quote:
EDIT
Ajamme perheeni kanssa joka kesäloma 2-3000km ympäri suomea syytämässä rahaa kaupunkien ja kylien palveluihin. Voi olla että siirryttäisiin ulkomaan matkoihin jos ruvettais korottelemaan/EDIT
Mites kotimaan matkailu, tulis varmaan aika hiljasta, eikä kunnat paljon enää panostais olemattomiin turisteihin.
|
Bullshit! Kerosiinin verotuksesta en tiedä tuon taivaallista - vaikkakin lennän itse usein, työn puolesta. Tämä verotuksen muutos pitäisikin rajoittaa vain dieseliin. En maininnut bensiinin verotuksesta mitään. Biopolttoaineille alempi vero, tai täysi verottomuus siirtymävaiheessa. Tämä takaisi tarvittavan infrastruktuurin kehittymisen nopeasti - kyllä ne yrittäjät sen markkinaraon äkkiä täyttävät!
EDIT: Olettaen että autosi, jolla kuskaat perhettäsi tuon 2-3000km ympäri Suomea kuluttaa 10 l/100 km dieseliä, kulutettu polttoainemäärä tuolla reissulla on 200-300 l. Jos perinteisen dieselöljyn hinta nousisi n. 40 senttiä litralta bensan hujakolle, olisi maksamasi lisähinta rahansyytöreissusta 80-120 euroa. Saisiko tuo summa sinut muka lentämään muualle - epäilen - tällöin et siis maksaisi käyttövoimaveroa, joka pienentäisi tuota erotusta. /EDIT
Lainaus:
|
quote:Syitä polttoaineen hinnan ALENTAMISEEN on kuitenkin hieman enemmän.
|
Tästä seuraa vain kierre. Fossiilisten polttoaineiden varannot vähenevät koko ajan ja hinta nousee jokatapauksessa - riippumatta veronkevennyksistä. Marisemista siis riittää. Siirretään kulutus kestävämmälle pohjalle - ja maailma pelastuu.
Uuden jatkuva ostaminen on mielestäni järjetöntä - jos vanha vielä toimii ja on korjauskelpoinen. Turhaa kulutushysteriaa! Uutta autoakin perustellaan vähemmän saastuttavilla vaihtoehdoilla, vaikka sen uuden tuottaminen vie aivan järjettömästi energiaa, joka yleensä tuotettu fossiilisilla polttoaineilla. Tästä ei paljon puhuta. Autotehtaatkin suoltavat autoja jotka kestävät maksimissaan 7 vuotta, että saadaan myytyä ja markkinoitua uusia. Mersukaan ei kestä enää nykypäivänä. Viimeinen kunnolla toimiva malli oli w124. Miksi sitä vanhaa ei voisi käyttää, varsinkin jos se vielä saadaan pyörimään biopolttoaineilla. Nykyään kukaan ei enää kohta osaa ajaa autoakaan jossa ei ole kaikenmaailman ennakoivia luistonestoja yms. hilavitkuttimia.
-TimoV
"Dieselit ovat köyhiä varten!" RR 3.5EFI Vogue, 1986
Edited by - TimoV on 14/09/2005 21:47:11
Edited by - TimoV on 15/09/2005 09:57:41