Viestiketju: Alumiinikiertokanget.
Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 12.09.2005, 22:27
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Alipainehan ei edes teoriassa voi olla äärettömän suuri, koska syntyy tyhjiö. Moottorin pyörittämiseen ulkopuolelta tarvittava voima on sitä pienempi mitä suurempi alipaine on. Jos saavuttettaisiin täydellinen tyhjiö, ei ilman pumppaamisesta aiheutuvia häviöitä olisi enää ollenkaan. Joissakin moottoreissa ilmiötä käytetään kylmäkäynnistyksen apuna (=Belarus, älkääkä naurako), imutorvessa läppä kiinni startatessa ja moottori pyörii sitä nopeammin mitä suurempi alipaine sylintereihin saadaan imettyä. Toimii ihan käytännössä (onse ryssä epeli...)

Timop
Taitaa Belaruksessakin suurempi vaikutus olla nopeampaan pyörimiseen pienempi puristuspaine, koska on läpästä johtuen vajaa täytös puristustahdilla.

Imutahdilla vastus kasvaa kuristuksesta johtuen eli pyörintänopeus hidastuu, mutta puristustahdilla vastus pienempi eli pyörii nopeammin ja summarum puristahdin käyntinopeuden nousu on merkitsevämpi kuin imutahdin käyntinopeuden lasku.

Samalla tulee polttoaineen rikastus, kun sama määrä polttoainetta ruiskutetaan pienempään ilmamäärään. Kyllä Siperia opettaa...

j.h

12V latausjärjestelmä ja 24V käynnistysjärjestelmä löytyy samasta himmelistä.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten