Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:Oli syytön tai syyllinen niin farssiksi muuttui oikeuden käynti kun poliisi setä alkoi kertoa "tunnustuksista". Jos mies tunnustaa pitäsi se saada jotenkin taltioitua ja mieluusti nimmari paperiin.
|
Suosittelen joskus kokeilemaan tuota todistajana olemista, niin tiedät sitten senkin mitä siellä pitää kertoa ja mitä ei.
|
Erona tässä on se että minä olen maalikko sanoisin mitä minulta kysytään tai mitä minut johdateltaisiin sanomaan. Kyseisessä tapauksessa todistamassa on poliisi joka tekee tätä työkseen, todistunat varmasti aikaisemminkin. Osaa varmasti esiintyä ja miettiä mitä sanoo ja milloin. Mieleeni siis juolahtaa kaksi vaihtoethtoa, joko ko. poiliisi oli kykenemätön työhönsä todistajan aitiossa tai sitten vedätti kyseenalaiseen suuntaan kertomalla "tunnustuksesta". Minä en sitten tiedä kumpi näistä on se pelottavampi vaihtoehto...
Lainaus:
quote:
Tuosta taltioimisesta sen verran, että salaa ei saa nauhoitella mitään tunnustuksia ja hölmöhän tuossa tilanteessa laittaa nimen paperiin ja tunnustaa listineensä kaverinsa.
|
Niinpä nyt osuit asian ytimeen, eli tunnustus on sellainen jonka ihminen tekee omasta tahdostaan ja ymmärtää sen tekevänsä. Se mitä ihminen siellä sellissä sitten puhuu onkin asia erikseen. Sellasia puheita ei oikeus saliin tarvitsisi tuoda. Kuinkas momasti olet letkauttanut vitsinä tehneesi jotain mitä et ole tehny? Minä ainakin olen. Jos kaikki suomalaiset moisista "tunnustuksista" linnaan laitettaisiin ei taitasi jäädä ketään sitä rikollislaumaa vartioimaan...