Lainaus:
quote:On ehkä avron eksästä puhetta, joka on mulla nyt käytössä, -90 3.9 efi siis
|
No siinäpä se syy, miksi menin sekaisin sun autoista. Jossain topicissa sulla esiintyi tuo 3.5EFI ja jossain toisessa 3.9. Sulla on siis molemmat - vai kuinka?
Lainaus:
quote:
3.9.stäkin vois kannattaa vaikka varotoimenpiteenä vaihtaa lämpöanturi joka kertoo eculle koneen (=jäähdytinnesteen) lämpötilan. Tuon oirehtimista voi kyllä testailla vaikka liittämällä piuhoihin soppelin muutaman kilo-ohmin vastuksen. Antureita saa hyvin varustetuista tarvikeliikkeistä, olikohan toistakymppiä. Anturi on virranjakajan takana koneen päällä.
|
...ja ainakin 3.5 EFIssä se hankalammin vaihdettava (taempi)- tietysti. Sen anturin toimivuus on helppo mitata yleismittarilla. Ruuvaa sen vain irti, lykkää sen pakkaseen, mittaa vastuksen sen jäähdyttyä reilusti pakkasen puolelle. Jatkaen sen lämmetessä huoneenlämpöön ja siitä sitten vaikka sarjalla kuumenevaa vettä lämpömittarin kanssa. Mikäli arvot muuttuu sarjassa nätisti ilman hyppäyksiä on se todennäköisesti kunnossa - arvoja kannattaa verrata manuaalin arvoihin. Rangeharrastajan raamattu! Se on MUST! Workshop Manual (ja omaa vuosimallia vastaava tietty!)
Mutta joo - tuo lämpöanturi on se todennäköisin vikapaikka sytytyksen ohella.
Toinen mahdollinen: onko alipaineletkut varmasti kunnossa?
Kuinka nykiminen ilmenee? Muuttuuko käyntilämmön mukaan yms...
Moottorin maadoitus?
Tietysti tuohon ammattimieheen kannattaa luottaa jos se osaa asiansa.
-TimoV
"Dieselit ovat köyhiä varten!" RR 3.5EFI Vogue, 1986
Edited by - TimoV on 12/09/2005 15:22:16