Lainaus:
quote:Eli siis jos auto kaasuautona täyttää euro4-päästötason, ei mitään ylimääräisiä veroja mene. Käytännössä siis vuosituhannen vaihteessa käyttöönotetulla alkais olla mahdollisuuksia halvemmalle ajolle.
Volvohan tekee Bi-Fuel -malleja ja Mersu NGT-malleja, niillä saa ajella kaasulla 90 senttiä/kilo hintaan. Kuluttaa suunnilleen saman kaasulla ja bensalla, kaasulla pikkusen heikompi teho/vääntö (ei varmaan käytännössä huomaa).
|
Täällä Liettuassa on kaasukonversiot myös kohtuullisen suosittuja. Hintaa (ilmeisesti kilolla) on ~puolet dieselin hinnasta, eli joku 45c. Jos jakeluverkkoa olisi suomessa, vois ajatella itsellekin - bensapajerot on täällä yleisempiä ja halvempia verrattuna dieseleihin...
/* Life Begins at 35" */