Lainaus:
quote:
Joo, yleensähän tuonkokoisessa koneessa on joku 600:nen, mutta kili kiertää maksimissaan vaan 3200, joten sinne pitäisi riittää paljon pienempikin kaasari. Laskukaavan mukaan 290cfm tai alle, joten oliskohan esim. Holley 350cfm 2-kurkkuinen riittävä? Vaikka kyllä silläkin varmasti kakkua saa kulumaan jos kokoajan luukut selällään joutuu ajamaan.
|
Mites tollasessa tavallisessa kaasarissa on huomioita maasto käyttö ja kallistelut tai miten ne ovat huomioita Zilin kaasuttimessa?
Jälkiasennus kaasarin kohokammion paikka kannattaa pähkäillä jo ennen asennusta, seoksen olisi hyvä rikastua keulan noustua ylöspäin.
Mites jos tonne heittäisi pari 80-100 heppaisen auton Weberiä, niin niiden jälkeen voisi vaikka vähän rukata kierroslukurajoitinta.
Zilin kaasarin suunnittelijan mottona on ollut, että moottorin pitää saada kaikissa ajotilanteissa riittävästi polttoainetta. Liika polttoaine vähentää tehoja vain vähän, joten sitä on ollut myöskin ollut aina liikaakin, sillä liian vähä polttoaine maksimikuormalla on vaarallinen.
1 l/km taitaa olla kulutus optimitilanteessa matka-ajossa 70 km/h marssivauhdilla. 110 kW pitäisi tulla vähemmälläkin toimeen ja tuolla marssivauhdilla ei edes käytetä niitä kaikkia 110 kW. kirjoitettu armeijamuistojen pohjalta, joten pienet varaukset
j.h
Note! This message was posted anonymously!