Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 07.09.2005, 11:50
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Kts. http://www.carelect.demon.co.uk/rrp1.html - aika monta kertaa "ALWAYS REPLACE water temperature sensor", tuo vois vaikuttaa lämpimän koneen turhaan rikastukseen. Jos mittaat vastakin pakokaasuja, niin sen rikastussuuttimen liittimen vois kokeeksi vetää irti ja seurata laiheneeko seokset.

Tässä vielä re-port yhteen toiseen efi-trheadiin postatuista linkeistä:

http://www.users.zetnet.co.uk/barnes...i/lucas4cu.htm - Lucas 4CU Schematic
http://www.users.zetnet.co.uk/barnes..._efi/index.htm - RRC Efi information
http://www.carelect.demon.co.uk/rrp1.html - RR 3.5 - Common Lucas 4CU ECU failure symptoms
http://www.landroverclub.net/Club/HTML/ECU_check.htm - ECU's on fuel Injected Engines
http://cgi.mininut.force9.co.uk/cgi-...r=RRClassic#q2 - Range Rover Cl. FAQ
http://www.rimmerbros.co.uk/rimmer/r...ents%20-%20Efi
http://www.247spares.co.uk/carpartse...VER/model=EFI/
http://www.roversd1.nl/sd1web/fuelindex.html - Rover/Efi-perustietoa (ei range-spesifistä)

3.9 efi check list löytyy mm. http://www.landrover.ee/est/varia/downloads/cars.htm (Range Rover Manual (1987-1991) Fuel Injection System-PDF) - kannattanee napata talteen nuo muutkin korjaamokäsikirjat.

3.5 koneen vastaavaa en ole netistä löytänyt, ecu ja osa antureista on kuitenkin ihan erilaisia, mm. ilmamäärämittari, joten tuosta 3.9 koneen efi-testeistä ei voi soveltaa kuin osan. Mm. bensapumpun paineet mitataan samalla tavalla, vinkkinä että 3.5:ssa bensapumpun saa käyntiin kun laittaa virrat päälle ja avaa ilmamäärämittarin läppää hieman, mitaus tehtään suodattimen jälkeen ja painetta pitäis tulla n. 2.5bar, jos mittauksen tekee koneen käydessä niin painetta on noin 2.0 bar, kun tuo 2.5bar on suhteessa imusarjan alipaineeseen.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten