Viestiketju: coolerin virittelyä
Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 06.09.2005, 02:23
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuon kupariputken kanssa saattaa tulla jotain ongelmia, koska muistaakseni normaali kumiletku sisältää rikkiä? ja kun se pääsee kontaktiin kuparin kanssa niin se syövyttää kuparia.
Kyseessä on muistikuva oikaiskaa jotka tietää/muistaa tarkemmin! ongelma kierretään tinaamalla putket päältä.
Ja siihen interkuulerin mitoitukseen sen verran että kuuleri voi olla liianpieni kahdella tavalla A)lämmönsiirtokyvyltään jolloin moottorille menevä ilma ei jäähdy tarpeeksi. B)läpivirtaukseltaan jolloin ahtopaine laskee "tukkoisessa" kennossam liikaa ja silloin menetetään ahtopaineetta, ja saadakseen moottorista tehoa ulos pitää ahtopainetta nostaa enemmän ja siitä seuraa että myös pakopuolella paine nousee jolloin ahtimen ottama teho nousee myös.
Yksi turbospesialisti kertoi (meridieseleistä) että kestävyyden kannalta yksi tärkeimmistä asioista on pakokaasun lämpötila, jos nousee liian korkeaksi niin silloin on odotettavissa suuria ongelmia.
Offroad käytössä kannattaa laittaa kunnon flekti puhaltamaan ja koteloida se kunnolla, jolloin ilma todella kiertää.
Toinen kokeilemisen arvoinen keino olisi laittaa vesisumutus kennon ulkopuolelle, esimerkiksi auton lamppujen pesurista.
Tuo ilma/vesi/ilma cooleri on hyvä jos tarvitaan nimenomaan a)suurta jäähdytystehoa hetkellisesti b) olemattoman pientä turboviivettä c)erittäin pienikokoista lämmonvaihdinta d) on tilaa jossakin muualla jossa ilma jäähdyttää tehokkaasti jäähdytintä. e) tai kylmää vettä on tarjolla jolloin se on pelkästään ilma/vesi järjestelmä kuten esim veneet

P.S vanhat coolerit saattaa olla tukossa, joten katsokaa vähän mitä ostatte

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten