Lainaus:
quote:
Tarviiko etu vetarin/stefojen vaihdossa jotain erikois hylsyy? Minkä kokonen hylsy pitää olla?
Note! This message was posted anonymously!
|
Helpottaisi tietty jos tietäisi että mikä on auton merkki ja malli?
Oletetaan että puhutaan vaikka toyotasta niin ei tarvita välttämättä mitään erikoistyökaluja. Toyotan laakeria paikallaanpitävät mutterit on 54mm mutta ne saa kyllä raakalaismaisin ottein auki taltalla ja vasaralla.Itse olen tehnyt oman 54mm hylsyn joka helpottaa hommaa pirusti. Itse stefa lähtee helposti irti jollain "sorkkaraudalla" ja uuden voi naputella paikalleen vaikka oikean kokoisella hylsyllä.
Toinen vieläkin enemmän elamää helpottava työkalua on tämä pitkä M8 mutteri jossa päähän ruuvattu lyhyt pultti. Tämä ruuvattaan sitten kuvan mukaan pinnapultiin ja vähän naputtelemalla kartioprikka nousee urasta tosi helposti. Tämänkin tempun opin vasta SLCK venäjän reissulla kun muistaakseni JF naputteli vänttisen takavetareita irti. Aikaisemmin on ollut melkoista säätämistä noi kartioprikkojen poisto ja napalukon runko on sen jäljiltä aivan nuijittu.