Viestiketju: Rangen fläpperi-ECU
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.09.2005, 10:35
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Moi,

toi mun auton matolaatikko hajos kun auto seisoi pihalla, oli ilmeisesti liian pitkä huoltokatko ajeluissa, mitäs
sitä tulee toukokuun loppupuolelta, monta kuukautta. Ressukka varmaan närkästyi kun ei oo päässyt Raajärvellekään
vielä kertaankaa tänä vuonna.

Lähti käyntiin, mutta kaasua ei kestänyt painaa reippaammin lainkaan, bööööö ja kone sammui jos tarpeeksi painoi.
Sievästi pedaalista painelemalla sai jonkinverran kierroksiakin, mutta kun kone lämpeni niin huononi ja huononi
koko ajan, ja loppui sitten tyhjäkäyntikin. Ehyellä eculla lämpimäksi käytetty kone ei tällä rikkinäisellä poksilla
lähtenyt enää lainkaan käyntiin, sievästi vaan kerran yskäisi startatessa.

Näytä kolmepuolikkaan fläpperi-ecuja on eri tavoilla näköjään/kuulemma särkynyt aika paljon, ja suurin osa on
tullut kuntoon tinauksia tarkistamalla ja lämmittelemällä. Eli moottorioireisiin on helpot lääkkeet, kokeilee
ensin ehyellä/toisella eculla, ja jos vika vaikuttaa olevan tuossa matolaatikossa niin sievästi kolvilla vaan
lämmittelee kaikki tinaukset, itse aloittaisin niiden isojen satiaisten jaloista. Mä lisäsin uutta tinaa
hieman siinä samalla, ja meinaan puhdistaa piirilevyt ja laittaa lakan päälle ennen kasaamista, mutta pitää
siis testata jonkin aikaa vielä ennenkuin pystyy luottamaan siihen että vika poistui ja pysyy poissa.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten