Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 30.08.2005, 12:22
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Radan tekijän näkökulmasta tuon oman mielipiteeni asiaan: laparenkaille stanuun EI! Ratojen tekeminenhän tietysti näennäisesti helpottuisi, kun voisi pyytää suunnillen yhtä pahoista paikoista molempia ryhmiä, mutta juuri tuo harrastusryhmä olisi siinä tapauksessa ongelma, koska niiden radat olisivat vielä paaaaljon kauempana muiden radoista. Kyllä radantekijän näkökulmasta kolme selvää porrasta ratojen vaativuudessa on helpoin toteuttaa, koska yleensä silloin ainakin jonkun luokan radasta tulee ihan hyvä... Harrasteluokka pitäisi suomessa olla alkuun mahdollisimman vapaa (tietenkin laparenkaat ja kaasut pois), turvallisuuteen painotettava mutta kaikenlaisia kokeiluja suosiva. Kyllä sieltä melko pian erottuu sen tyyppiset autot, joilla lompakkokin kestää harrastaa. Kisojahan harrasteluokka vaatii useita joka vuosi, jonka perusteella voitaisiin sitten karsia osanottajia Nordic cupin yhteydessä ajettavaan kisaan ison yleisön edessä! Kangasalan kisamonttuun saa kyllä ihan hyvän ja jopa näyttävänkin kisan harrasteluokan kärkipään autoille, kunhan mäet on tarpeeksi lyhyet ja sallitaan ottaa vähän vauhtia. Siinä vaiheessa autojenkin pitää tosin olla jo sen verran rakenneltuja, että ne kestävät pientä hyppimistä. T. Make Sarka

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten