Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 29.08.2005, 21:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Ei pitäis olla mitään hätää katsastuksessa, eikös se lavan minimipituusvaatimus tullu v.-79. Voi olla että muistan väärin, mutta jospa -MaTTi- lukee tätä ja auttaa hieman.
Mulla kyllä oli joskus aikoinaan -78 mosse pick up ja se oli lyhyellä lavalla, -79 malleihin tuli ne pidennetyt lavat. Eikös lavanpituuden tai siis lyhyyden vuoksi aikoinaan toyota timangi jäänyt maahantuojan listoilta pois.

SUPPORT www.alanmiehet.com
Eipä oo kyllä mullakaan ainakaan täällä kotosalla faktatietoa asiasta. Joskus se noita aikoja muuttui 150 cm:stä 185:een. En muista ulkoa. Vaikeeta löytää mistään noita kumottuja määräyksiä. Tällasta kuitenkin googletin:

Pickupien tuonti Suomeen oli lähes vapaata vuoteen 1977 asti, sillä lavan pituudeksi riitti 150 cm. Silloin säädettiin ns. Lex Timangi, jolla lavan vähimmäispituudeksi määrättiin 185 cm verottajan huolestuessa Toyota 1000 -mallin suosiosta ja käytöstä henkilöauton korvikkeena. Samalla tosin ikävästi astuttiin itänaapurin jaloille, mutta onneksi Elite Pickupin lavaa onnistuttiin jatkamaan takaosastaan vaadittuun mittaan. Pidennystä Suomessa on tehty ehkä suurimittaisimmin VW Caddyn lavoille. Edelleen 185 cm:n vähimmäismitta on ongelma, sillä monissa jatko-ohjaamollisissa pickupeissa lava jää hieman liian lyhyeksi Double Cab -malleista puhumattakaan. Pickupien käyttömahdollisuuksia Suomessa on heikentänyt se, ettei kovia lavakatteita ole sallittu.

Pitäneekö tuo -77 paikkaansa vai ei? Rajoilla liikutaan kuitenkin.

Vastaa lainaten