Lainaus:
quote:
Kai niiden kilpien olisi hyvä siellä olla?
Tosin itse ajattelin tehdä levyille sellaiset kilvet, että suojaavat levyn etupuolta roiskeilta ja takapuoli jäisi satulan alta sikäli auki, että esim. mudassa ja muussa kokkelissa ajaessa pääsisi muta tippumaan vapaasti alas osuessaan satulaan. Eli kilpi olisi vähän yli puolen kierroksen mittainen.
Jos ei tulisi maantiekilometrejä niin paljon voisin jopa harkita kilpien pois jättämistä. Kyse ei kuitenkaan ole hurjista katuautoista joilla ajetaan autobahnilla 300 km/h ja jarrutetaantuon tuostakin, jolloin jarrukilpien sisään kanavoitu ajoviima on varmaankin enemmän kuin tervetullutta.
Tosin mielenkiintoinen aiheeseen puoliksi liittyvä havainto: vm. -83/84 BJ-45:ssa (lavamalli) on edessä jarrukilvet, joissa on sellaiset ilmanottoaukot kilven alareunassa ja lämpimän ilman poistoreijät. Muissa levyjarrullisissa 42/60:ssä en muista nähneeni moisia. Ehkä 61:ssä sitten? Tosin noilla malleillahan on puoli vuosikymmentä ikäeroa.
|
Itse en kyllä ymmärrä noiden jarrukilpien tarpeelisuutta BJssä tai missään muussakaan. Paskaa sinne menee aina ja kysymys on vaan että kuinka helposti se tulee pois sieltä.
Noita ilmanotto aukollisia on mulla ollut muutama kappale. Niissä on ollut sellasen muoviset tai lasikuituset "scoopit" joista haukkaa ilmaa sisään.
Pitäisipä kokeilla porailla noihin hj levyihin reikiä että sais paska keräytyä niihin. Onko kukaan kokeillut kuinkan kovaa matskua levyt on?
www.G-69.tk -
www.pahama.com