Näytä yksittäinen viesti
  #42  
Vanha 28.08.2005, 17:30
eituuleimaa eituuleimaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: jkl, Bahamas.
Viestit: 68
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Porukka pohtii asiaa.. HyväHyvä. Nalle mukana!!

Eli noihin rengassäännöksiin semmoinen juttu, että jos saatais semmoinenkaan sääntö, että auton renkaan korkeuden muutos käsiteltäisiin esimerkiksi prosentteina alkuperäiseen, niin jo se sinällään helpottais tätä touhua. Eli esimerkiksi pikkuauton rengaskoon kasvattamista 51millillä muutettaisiin prosenttiluvuksi, joka vastaisi tuota kyseistä korotusta. Tätä käytettäessä maasturin kohdalla renkaan suhteellinen kasvu olisi samaa luokkaa, kuin henkilöautollakin, mutta milleinä sitten jo merkittävästi suurempi... Tai sitten G-luokan vekottimissa sallittaisiin rengaskoon kasvattaminen esimerkiksi 102millillä, joka olisi jo 4 tuumaa. Samalla tavalla auton kokonaiskorkeuden kasvua voitaisiin laskea jollaion muulla, kuin 150 millin kaavalla, jolloin Suzukin korkeuden kasvu on suhteessa ihan eriluokkaa, kuin esimerkiksi HoJon tai Suburbanin. Prosenttijuttu vois tulla tässäkin kysymykseen.

Tuo prosenttijuttu ei mielestäni olisi kovinkaan vaikea markkinoitava, sillä esimerkiksi moottorikoon ja -tehon kasvu mitataan jo nykyään % -luvulla. Ja mikä parasta, markkinoitais juttua siten että rajatapauksissa katsottaisiin asia asiakkaan eduksi pyöristämällä asia lähimpään korkeampaan arvoon, esim rengaskokoon.

mitä toi % määräinen muutos renkaissa ja korotuksessa tarkoittaa? Eikös nuo nykyisetkin 51mm ja 150mm ole muunnettavissa prosenteiks ja kaikille samat?
Viittiskö joku antaa tästä iha käytännön esimerkin että näin torspompikin sen tajuaa??

Vastaa lainaten