Tuolta löytyy linkkejä virijuttuihin:
http://www.oilypages.com/links.asp?page=roverv8
Lainaus:
quote:moggirange
Kyllähän sitä rooverin konetta on turbotettu ihan tehdastekoisenakin. Buickilla on tuosta moottorista turboversio. Olikohan se joku "Turbofire" En muista sitä mallia. Siinä oli tehty sellainen tukikehikko runkolaakereille.
No kyllähän tuosta nyt pääsee!
|
Ensin aattelin että höpöttää tuo, mutta
taas kun luulin tienneeni kaiken Buick/Olds/Pontiac/Rover 215/3,5 koneesta, tämä pulpahtaa esille:
http://www.442.com/oldsfaq/ofjet.htm
215 HP @ 4800 and 300 lb/ft @ 3200 vuonna -62
Kumma kun tuosta ei ollut mitään mainintaa toisaalla olevassa kone historiikissa, tai saattoi ollakkin mutta kun nuo jenkit on käyttänyt tuota turbo-sanaa niin höllästi että ehkä olen sen sivuuttanut. (niinkuin meinasin nytkin, piti lukea kahdesti ennenkuin oivalsin)
Sarjatuotanto henkilöauto turbolla noin 10 vuotta ennen BMW:tä muuten.
Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Oisko toi Buick:in versio ollu -80luvun lopun Buick Regalin 3.8i Turbo?Oli niihin aikoihin maailman nopeimpia sarjavalmisteisia 0-100kiihtyjiä,jotain 4.8s paikkeilla..
Kaikki on paskaa, paitsi kusi!
|
Aivan eri kone, se 3.8 on v6.
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
|
Juu, se Buikin 3,8 turbo V6 on itseasiassa kehitetty tuosta Buikin 215cid koneesta 198cid kuutoseksi joka isonnettiin 225cid ja myytiin Jeepille, jolta se ostettiin takasin ja isonnettiin taas 232cid (3,8L) kokoiseksi -75 jne. Esim koneiden etukansi on miltei samanlainen.
Buick ynnä kumppanit muuten teki niitä 215cid koneita kolmessa vuodessa n.750000 kpl kun taas rover noin 40 vuoden aikana hieman vajaa miljoonan. Antaa hieman suhdetta Amerikan tuotantolukuihin.
Kaikkea sitä oppii kun vie telkkarin korjaamolle.
RR V8 -76