Kiitos Timop valaistuksesta! En ole vielä tällaiseen käytäntöön törmännyt kun on vain noita saksalaistekniikoita ropannut. Nyt on ensimmäinen japanialainen alla ja heti oppii uutta

.
Noissa Motonetin laakereissa ei ole mitään erityistä merkintää tai maalipilkkua. Pakkauksissa lukee vaan moottori tyyppi ja sana "STD" eli vakiokamaa. Kampuran laakeripaketissa luki G13A ja välilevyissä pelkkä G13. Valmistaja on NDC.
Katselin noita kombinaatioita ja näytti siltä että sekä samurain että swiftin kampuralla tulee sama lopputulos. Lohkoon oli stanssattu merkintä "C C C C C". Tämä on siis toleranssiltaan isoin koko. Kampiakselissa oli merkinnät "1 1 2 1 1" (swift) ja "2 1 1 1 1" (Samurai). Kun katsoo taulukosta niin C ja 1 = Väritön laakeri (2.002 - 2.006 mm). Väritön on toleransseissa keskimmäinen koko (5 kokoa). Näin ollen jää molemmilla akseleilla tuo yksi kohta erilaiseksi eli C ja 2 = Keltainen (2.005 - 2.009 mm) eli neljäs koko. Toivotaan että nuo NDC:n stanulaakerit on tuota keskikokoa
Lykkäsin 1:s männät kiinni ja tuntuu nuo hyvin istuvan. Tuli nuo pytyt jo muutenkin hoonattua. Voisihan sitä vielä kattoa jos noita noita kahta vielä hoonais vähän lisää... Taitaa mennä vähän liian hienosteluksi
JATKOKYSYMYS:
Tuo vakiosylinterikannen kanavat on aika kaameat, joten niitä on tuossa tullut siistittyä, jne... Tähän liittyen huomasin että kannessa on eräänlainen lisäilmakanava, joka virtaa pienen suuttimen kautta imuventtiilin kohdalla. Korjausoppaan mukaan se auttaa seosta pyörteilemään paremmin. Onko nämä kikkulat kuinka tarpeellisia? Luulisi että noista ei ole apua kun matalilla kierroksilla päästöjä ajatellen ja haittaa taas kun kierrätetään enemmän. Onko kukaan poistanut noita?
Tässä kuva selvyydeksi:
Jos nuo päätän ottaa pois niin millä reiät voisi täyttää kätevästi. Eräs tuttu on käyttänyt jotain "kemiallista metallia", joka kestää jopa sylinterin kannessa ok. Olen hieman skeptinen tuollaisia aineita kohtaan varsinkin kun se voi löytää tiensä palotilaan... Alumiinia en ole koskaan hitsannut...