Näytä yksittäinen viesti
  #20  
Vanha 22.08.2005, 10:47
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.393
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Edit: Laitoit kaksi samaa autoa vaihto-ehdoiksi, eli Ford ja Mazda on sama laite eri keulamerkillä.
SUPPORT www.alanmiehet.com
Oukei. Kuinkahan paljon noilla on ollut hintaeroa uutena?
Paulille loma-papukaija-merkki.

Riippuu vähän ajankohdasta, vähän tai paljon eroa. Kyselit alunperin "Jos olis tuollaista vm.95-99 auto hakusessa, niin mihin päätyisitte?" eli aikaa, jolloin vain toista näistä kahdesta taisi olla tarjolla, joten ei voi sanoa hintaeroa.

90-luvun lopulla yhden tutun Mazda-kauppiaan mukaan Mazdan B-sarjan pickuppia ei tuotu maahan, joten ei-oota tarjottiin siitä ketjusta. Ford alkoi sitten tuomaan joskus -98/-99 Rangeria, joka on siis Mazda B2500 hieman erilaisin koripellein ja tietty eri logo keulamaskissa. Nämä asiat saattoivat olla kytköksissä keskenään, eli Ford Rangerin markkinoiden käyntiin polkaisemisen aikana ei tuotu rinnakkaismerkkiä. Sittemmin Mazda B2500:sta on alettu tuomaan ja myymään Rangerin rinnalla. Kaikki ei tietysti tiedä, että kyseessä on sama auto ja väittävät, että toinen on hyvä ja toinen täysin pa*ka, vaikka kyseessä on samaa pa*kaa eri paketissa.

Mazda-Rangerit on tehty Mazdan Thaimaan tehtaalla ja Ford omisti ainakin silloin 90-luvun lopulla jotakin 30-40% Mazdasta. Australiaan samaa autoa tehdään Ford Courierina. Tutkittiin vuonna 2000 meikäläisen Rangeria Mazda-kaupan pihalla, kun uteliaisuutta tuntui olevan myyjissä ja varaosamiesten keskuudessa. Ulkoapäin eivät tunnistaneet oman ketjun tuotteeksi, mutta vilkaisu sisälle ja konetilaan sai sen näyttämään kovasti tutulta. Kaikki sähkölaitteiden nupit, vipujen sijoittelu, ovenkahvat, mittarit yms. oli ihan Mazdaa ja konetilassa tuttuja koodeja siellä täällä.

Jenkkimarkkinoilla asetelma on päinvastainen, eli Mazda B-sarja tehdään laittamalla jenkkitehtaan Ford Rangeriin eri merkki keulalle.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että oma suosikki olisi Defender PU sen maasto-ominaisuuksien vuoksi [u]mutta</u> kun sitä ei tällainen 185cm/100kg äijä tahdo mahtua ainakaan talvisissa metsästyskamppeissa ajamaan. Aikoinaan piti heittää pidempää keikkaa siellä täällä pickupilla, joten tieominaisuudet sai enemmän painoarvoa. Jos nyt pitäisi vaihtaa pickuppia, niin kyllä varmaan Defe ja iso kenkälusikka tulisi.


Vastaa lainaten