Menee hiukka ohi varsinaisen aiheen, mutta sen verta, että itsekin epäilen tuossa menneen voiman ulosoton ja napalukkojen hiukka sekasin...
...tuossa nimittäin soittelin viikkos sitten jonkin maasturin myyyjälle (ihan perus 80-luvun lopun Troopperi), ja kyselin että onko siinä napalukot. Vastaus oli, että kyllä siinä on joka pyörässä. Ne napalukot on semmoset, että ne kytkee sen tasauspyörästön jäykäksi, niin että sillä voi ajaa maastossa...
Ei tainnut myyjä ihan ymmärtää napalukon merkitystä. Tai sitten sitä oli edellinen omistaja kusettanut huolella. Kuvien perusteella nimittiän todellakin näytti siltä, että kärryyn olis asennettu joka pyörään napalukko! Olishan se varmaan kiva ajella etuvetoisellakin välillä. Ja kyllähän se metsässä etenemiseen vaikuttaa onko napalukot auki vai kiinni. - Vaikuttaa jopa tiellä etenemiseen, jos joka pyörässä on napalukot auki. =)
Toisaalta olempa nähnyt isännän, joka käytti napalukkoja juuri päinvastoin. Metsään mennessä löi vapaalle ja nelivedon lootasta päälle. Kadulle tullessaan lykkäsi sitten takavedolle ja kävi vääntämässä napalukot kiinni. Hyvin kuulemma kulki metsässäkin, ja vieläpä eronkin kertoi huomaavansa. =)
No, virheitä sattuu ja väärinymmärryksiä. Eikä siinä mitään, paitsi jos pitää niistä vääristä käsityksistään liian lujaa kiinni...
--
Mitä eroa on Jeepillä? - Sitä mutasempi, mitä pörisee!
|