Olen käyttänyt rungon "tyhjentämiseen" alunperin viemärin aukaisuun tehtyä vehjettä, jonka joka ukko tekee varttitunnissa. Otetaan sopiva jatkonippa (jonka saa suoraan tai muhvilla painepesurin letkun päähän kahvan tilalle), hitsataan nipan pää umpeen ja sahataan kylkiin lovet takaviistoon niin syvälle, että nipan seinämä juuri puhkeaa (rautasahalla vaan). Neljä lovea, vastakkaiset samalle tasolle ja toiset kaksi eri tasolle nipan päästä (ettei se mene poikki koko nippa). Lovia voi sitten hienosäätää kiinnipäin naputtelemalla, pesurin tehosta riippuen. Ja sitten vielä nipan päähän siihen hitsimälliin 2mm reikä. Saattaa kuulostaa naurettavalta tekeleeltä, mutta toimii, ja hyvin. Vinoista lovista purkautuva vesi vetää letkua mukanaan ja samalla irrottaa lian, reiästä tuleva suihku poraa letkulle reikää jos on palkki hiekkaa täynnä. 200bar/20Lmin pesuriin kun ruuvaa kiinni niin lähtee paska ja itonaisemmat ruosteet ja suoja-aineet (ja siirtyy masinistin taskuihin ja kauluksesta ja saappaanvarsista sisään). Teho on uskomattoman hyvä, pitää olla varovainen ettei saa suihkua silmilleen. Auto rinteeseen keula ylös ja ruutta sisään palkin takapäästä, se kulkee itse palkissa, senkun syöttää letkua. Tällä saa myös hyvin putsattua tankin ja pohjan välin ym. ennen suojausta. Omassa pesurissa laitoin kahvan (liipasimen)pesurin ja letkun väliin, siinä kun on ne ruuvattavat pikaliittimet joka välissä. Onnistuu se varmaan ilman "liipasintakin" kun vaan käynnistää pesurin.
TimoP
Note! This message was posted anonymously!
|