Hyvä linkki.
Tuo jäi vaivaamaan.
Lainaus:
quote:Rakenteeltaan muutetun M1-luokan auton tai erikoisauton (tarkasta auto-vero) muutoksessa N1-luokkaan tulee olla hyväksyntä N1-luokan autoksi ellei auto täytä autoverolain (1482/94) 23 ja 24§:ssä olevia vaatimuksia.
Esim. muutettaessa henkilöautoja avolavaisiksi pakettiautoiksi, jotka eivät täytä autoverolain 23 ja 24§:ssä olevia vaatimuksia, on edellytyksenä N1-luokitus. Autoverolain mukaan maastohenkilöauto, joka on tuotu maahan (luovutettu tullivalvonnasta) ennen 3.5.1993 voidaan muuttaa pakettiautoksi autoverova-paasti vain, jos auto pakettiautona täyttää autoverolain 23 ja 24§:n vaatimukset.
|
Etenkin tuo ensimmäinen kappale hälytti.
Voiko ajoneuvon luokkaa muuttaa M1G:stä N1G:hen enää muutoskatsastuksella vai vaaditaanko autolta maahantuojan tyypitys paketiautoksi jotta muutos onnistuu.
Jos vaaditaan ja tyypitystä ei maahantuojan puolesta ole tehty niin eikö tämä tekstimuutos silloin tapa yksityisen ihmisen mahdollisuuden tehdä maasturista huoltoauto ilman kattokorotusta?
Ettei vain valtio menettäisi dieselverojaan..eikun siis käyttövoima verotuloja.
Minähän luin ja ymmärsin väärin...enkös niin.... jookos..... joohan
-- Wannabe OFF-roader --