Lainaus:
quote:Meneekö nuo aurauskulmat pieleen jos asentaa -90 pitkään Pajeroon OMEn vääntösauvat ja mitä eroa noilla sauvoilla on alkuperäisiin. Korotus on ilmeisesti kiinni vaan siitä kuinka paljon ruuvaan niitä. Eli mitä hyötyä saan noista sauvoista kun korotustakin rajoittaa jo nivelien asennon muuttuminen. Näin olen ainakin homman käsittänyt eli korjatkaa jos olen väärässä
Go to Top of Page
|
Lainaus:
quote:
Mitään varmaa tietoa tästä ei ole, mutta pähkäillessäni omaan nissaniin tota korotusta
törmäsin juuri tuohon joustojen loppumiseen (kumityynyt ottaa kiinni tukivarteen)
Erillisjousitetussa autossa ainut järkevä ratkaisu lienee korotussarja jossa ylätukivarsi on toisen mallinen ja sallii suuremmat liikkeet. Linkistä löytyy Nissanin ratkaisu asiaan. Nuo korotussarjan tukivarret ovat myös pidemmät, jolloin kulmat pysyvät kohillaan.
Jos jollain löytyy parempia vaihtoehtoja niin neuvoja otetaan vastaan.(KC on edelleen liian lähellä tonttia)
http://www.purenissan.com/d22_control_arms.htm
|
Voihan niitä (ja pitääkin) kulmia säädellä jos autoa korotetaan. EIhän erillisjousitetussa etupäässä VOI pysyä kulmat kohdallaan jos sitä veivaa ylöspäin. Voi tietty sen verran pysyä että pystyy inhimillisesti ajelemaan, mutta ei ne varmaan kovin optimaaliset ole. Runnerin etupäätä kun korotin 40 mm, niin aurausta oli melkein 3 cm!!! Oli aika villi ajettava, tuntu et renkaat sulaa alle.