Lainaus:
quote:
Iisalmessa Pitkälahden A-katsastuksessa huoltoautoksi katsastaminen sujui noin viidessä minuutissa. Ennen muutostöitä konttorin tirehtööri Meriläinen antoi hyvät ohjeet muutoksiin. Hoojiihin täytyi siis laittaa kiinteä työkalulaatikosto ja ruuvipuristin +takapenkit pois. Lisäksi penkin pultin reiät piti hitsata kiinni. LK
|
Etukäteen tiedustelu on näissä tulkinnan varaisissa muutoksissa kannattaa ja se säästää molempien "hermoja".
Pultin reikiä ei kannata hitsata kiinni, vaan
- laittaa pultin siihen reikään pultin ja hitsaa siihen pienen knöölin kannan reunaan (kelpaa monella konttorilla) tai kiertää sinne kierretangon pätkän ja siihen massa päälle (tangossa on tietenkin ruuvimeisselin hahlo massan alla)
- ulkonevia korvakkeita ei kannata tuhota, vaan niihinkin on hyväksytty pultti ja mutteri, jossa mutteri on mikkiliimalla lukittu.
Noi henkilö- ja pakettiautomuutokset opettivat monia, että kannattaa tehdä mahdollisimman minimi muutokset. Missään katsastusmies ei ole tainnut takertua muutoskatsastuksessa pakettiautosta => henkilöautoon penkin kiinnytykseen. Jos alkuperäinen penkin kiinnitys on totaalisesti tuhottu, niin ei taida olla "laillinen" tehdä itse uusia kiinnikkeitä, vaan ne pitäisi olla muutakin "päissään" suunniteltu.
j.h
Nämä muutokset eivät ole VERONKIERTOA, vaan pelkkää verosuunnittelua :-)