Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 30.12.2005, 23:24
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Nyt N2G, mihin pitäisi siirtää verojen kannalta?


Hankinnassa on (ei kyllä vieläkään ole mitään papereita tehty, mutta suullinen sopimus kuitenkin) Landroverin 109 S2A FC.
Eli bulldoggi. Niin ruma että se on jo kaunis.
Kuitenkin vanha paloauto. Rekisteriotetta en ole vielä nähnyt, mutta ymmärsin että on kuitenkin kuorma-autoksi rekisteröity aikanaan (ja myöhemmin poistettu rekisteristä).

Alustasta kirja kertoo moista: omamassa 1900kg, kantavuus 1800kg. Eli kokonaismassa 3700kg.
Autossa on 2.6ltr bensiinimoottori. Edessä 1+1 paikkaa. Takana tilapäisistuimia N kappaletta.
Kysymys kuuluukin, millaiseksi se kannattaa rekisteröidä tulevaisuudessa? museorekisteröinti unohdettiin jo projektia laadittaessa. Autossa on kuitenkin huomattavasti enemmän potentiaalia. Tarkoitus entisöidä palo-/huoltoautoksi. (pitäähän ne makkaratikut ja polttopuut jossain kuljettaa).
Kysymys ihan verotuksen/vakuutuksen/rakentelemisen kannalta
Vaihtoehtoja:
M1/G: vaatii että takaata poistetaan tilapäisistuimet? Rajoittaa ainakin rakentamista lisävalojen suhteen.

N1/G: Vapaammat kädet lisävalojen suhteen, voi olla tilapäisistuimet. Riittääkö massat? ei välttämättä, kalustokori painaa aika paljon ja onhan siellä vielä 500ltr vesisäiliö joka säilytetään.

N2/G: Massat valmistajan täysiin arvoihin ja käyttöön. Voi rakentaa vielä vapaammin kuin N1-luokkaan? Ongelmaksi tulee ajokortti, joka toisaalta voi tulla jo M1/G-luokassa jos jättää kokonaismassan yli 3500kg (uskokaa pois, on mahdollista sekin).

Mitä muuta hyötyä/haittaa eri luokista olisi? Bensakoneellahan ei yllättäen ole dieselveroa, mutta miten on ajoneuvoveron laita, ja vakuutukset näin yleensä?

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.

Vastaa lainaten