Viestiketju: wranglerista
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 03.08.2005, 10:27
impala67 impala67 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.05
Sijainti: nokia
Viestit: 32
Perusasetus

KIITOS vastauksista! eli vielä pahvina varmistan että tuo BA10/5 on se "paha pösön laatikko" jota pitää varoa? eli AX5 tai -15 on ookoo...?

ja kyllä sitä wrangleria haetaan, luultavasti saksasta tavoite olisi kutosella, automaatilla, vetokoukulla, kaksilla katoilla ja vuosimalli 90-92 ettei verot nouse kovin korkeeksi...
tarkoitus olisi pitää suht vakiona, normirengastuksella mutta kyllähän niitä panssarointeja varmaan kannattaa pohjaan lisätä (jos=ennenkuin) rupeaa hassuttaan. ajokokemuksia on wagoneerin korista ja ramchargerista eli eihän nuo varmaan nypytä olleenkaan niin paljon kuin lyhyet jeepit.
Käsitin jeep-sivuilta että nyt on tarjolla (siis vm05) pitempääkin wrangleria? eihän noita ole ennen ollut?


Lainaus:
quote:
Päsän vaihteisto on ainoa minka tiedän halkeavan pituussuuntaan!!! Helppo tunnistuskeino!!
On viisivaihteinen ja käytössä Wrangler YJ:ssa 87-89 ja löytyy minkä vain moottorin takaa (kirja sanoo: kumpi vaihteisto (BA10/5 tai AX5) autossa on, riippuu vaihteiston saatavuudesta kasausvaiheessa !! Hienosti sanottu!!!
Vaihtoehtona taas AX5 (paitsi -89 6 sylinteriset = AX15)!!

mitä Jeepiä nyt oli hommailemassa. Ainakin neljästä kun nyt on ollu jo "puhe"...
CJ7 (77-86) : Aika traktori käyttöautoksi. Viripalikkaa löytyy rapakon takaa metsässä mönkimiseen vaikka mitä.
Wrangler YJ (87-95) : Voi ajaa jo kadullakin, vaikka mukavuudesta ei voi puhua - lehtijouset takaa sen ja lyhyt akseliväli viimeistelee. Rumin keulat mitä Jeep ikinä autoonsa lykännyt. =)


Eli jos etit mukavaa käyttöautoa, niin Cherokee. Kolme ylempää on sitten hauskempia, mutta ei yhtä mukavia. Hinta (ja mukavuus) nousee niissä aina uudempaan malliin tultaissa. Toisaalta kaikki menee maastossa Cherokeen ohi. (Siis vakiona! - Virittelyillä kaikki etenee vielä pidemmälle.) Itse valitsisin automaatti lootan ehdottomasti, niin kadulle kuin metsäänkin - puhtaasti mukavuussyistä. Tosin Wrangler (TJ) automaatilla on talvella aika vekkuli ajaa, mutta hyvin silläkin tuli toimeen kun oppi liukkaalla lyömään vaihteen ajoissa jarrutellessa vapaalle (riittää kun tökkää keppiä hiukka eteen). Tosin jos haluat pikkukoneella, niin niitä ei montaa ole automaatilla Eurooppaan tuotu.
Vastaa lainaten