Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 02.08.2005, 21:52
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Itseäni ainakin kiinnostaa myös polttoainekulut, sillä saattaa olla ns. juoppoja ja taloudellisia moottoreita liki samanlaisilla käyttöominaisuuksilla. Minusta silloin on turha ostaa juoppo vain pelkän tietämättömyyden perusteella, koska asiaa voi tiedustella asiantuntevalta raadilta.

Itsellä oli ajossa Freelander V6 2,5 katumaasturi alla pari viikkoa, autolla tuli ajettua lähinnä matka-ajoa, mutta myös kaupunkia ja pitihän sitä kokeilla lumisella metsäautotiella sekä lumisella pellolla ajamista (ja traktorin perässä takaisin). Pienimmillään kulutus oli reilusti noin 15 (lähinnä pelkkää matka-ajoa talvella hiven kaupunkia, samoilla nopeukseilla ajan 2.5l 1400 kg henkilöautolla 9l paikkeille) ja 18 l taisi olla suurimmillaan. Minusta se oli ajotyyli ja olosuhteet huomioiden liian paljon. Sitten juttelin L-R huolto-organisaation henkilön kanssa. Kaikilta vahvistus, että se on pirun ahne moottori ja se 1.8 on taloudellinen polttoaineenkulutuksen vuoksi, mutta se hajoaa käsiin liki varmasti.

Siis dieseli tulisi minulle ainoaksi vaihtoehdoksi. Uudempi mukavampi, mutta vanhemmallakin pärjää ihan mukavasti.

j.h


Vastaa lainaten