Sinulla näyttäisi kyllä mahtuvan tuosta rungon alareunasta ylös korin helmapalkkiin sellainen viisto pohjapanssari, jonka sisälle jäävään kolmion muotoiseen koteloon saisi aika helposti pakoputken äänenvaimentimineen. Ulostulo sitten takarenkaan edestä.
Tuollainen syö tietysti (marginaalisesti) maavaraa, mutta tarpeeksi tasaisena toteutettuna siitä ei kovinkaan helposti pitäisi jäädä kiinni kun sillä voi liukua/nojailla huomattavasti huolettomammin kuin sillä pelkällä pakoputkella. Panssari voisi esim. olla kiinteällä liitoksella (lähinnä pulteilla) kiinni rungossa, ja korin päässä joillain matalilla kumityynyillä, että osat saavat ristiriipunnassa ym. tilanteissa elää ja liikkua jonkun verran. Panssariinhan ei kohdistu juuri muita kuin autoa nostavia voimia, jotka kumit kestäisivät mainiosti, ja rungon puolen pultit kantaisivat kevyesti liukutilanteiden leikkausjännitykset.
Omaan autoon on aika lailla tuollainen suunnitteilla. Rakentamaankin pääsisi kunhan koipi vähän toipuisi kivileikkurin puremasta.
|