Lainaus:
quote:
Terveppä taas...
Äänieristyksen parantaminen jatkuu.
Mittarinopeudessa 80 pahin metakka kuuluu moottorista, voimansiirron äänet eivät juuri kuulu mutta kun painaa kytkimen pohjaan auto rullaa hiljaa moottorin äänen kadotessa.
Tuumasta toimeen ja varastoon penkomaan.
Pari telttapatjaa löytyi; siispä ne salakuljetetaan vaimon ja lasten näkemättä takapihalle ja kaivellaan kaapista suihkeliimapullo + mattoveitsi ja rullamitta.
Konepellin sisäpintaan eriste on oikeinkin helppo laittaa, tottakai - pysyneekö sitten.
Rintapeltiin joutuu tekemään useammasta palasesta, ja irrottamaan yhden ruuvin jolla jarruputket ovat kiinni.
Kiinnityskoukut joilla on jarruputkia ja johtonippuja kiinnitetty väännellään auki.
Eristeen laitoin sivuille alas asti siihen pystysuoraan pintaan.
Tältä näyttää:

Moottorin ääni vaimeni, sen huomaa heti paikallaan kaasutellessa.
Konepeltiin saisi olla jotain pehmeämpää ja paksumpaa, mutta se olisi pitänyt ostaa, yäk.
Tosin jahka telttailukausi alkaa saattaa olla että jään tästä kiinni ja "kalliiksi" taitaa tulla sekin 
Seuraavaksi laitetaan sisäpuolelle rintapeltiin äänieristettä - ja takasivuikkunat suhisevat nyt kun muuten alkaa olla siedettävä ajaa.
No, Sikaflex on helppo ratkaisu siihen suhinaan.
|
Toi ruiskuliima palaa oikein mukavasti kuten toi "telttapatja makuu alusta" jutska,mutta kukas sitä hyvää autoa polttamaan...
Tohon eristykseen vain on oikeitakin aineita olemassa.
Ja jos jaksaa käydä jollain autopurkaamolla saa noita nokkapelti huopia melkein kun hakee vaan eli ei maksa paljoo
Ja ei ole tarkoitus moittia rakentelua mutta itse en uskaltais tota käyttää...