Viestiketju: bertan tyhjäkäynti
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 23.07.2005, 11:06
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kyllä vaiva kuulostaa ihan siltä että auto on vihdoin menettänyt neitsyytensä eli ruiskupumpun syötönsäätimen nahkakalvo on puhki, eikä imusarjan alipaine enää jaksa vetää syöttöä rajoittavan tangon jousta kokonaan kasaan. Lääke löytyy Toyota-varaosatiskiltä tai mahdollisesti lähimmästä dieselpajasta. Osanumeroa en ihan heti saa selville mutta kalvo on Toyotan varaosasoftassa nimeltään "diaphragm". Kalvon vaihtaminen on vähän hankalaa kone paikallaan, mutta kun suosiolla ottaa startin ja EDIC-moottorin pois häiritsemästä helpottuu homma huomattavasti.

Ruiskupumpun (joka löytyy kuskin puolelta koneen kupeesta) lohkon perässä on sellainen kotelo, johon menee imusarjan kaasuläpältä kaksi muoviputkea. Kotelon takaosa aukeaa neljällä ruuvilla, jonka jälkeen pumpusta saattaa lurahtaa vähän vuosien saatossa kotelon pohjalle kertyneitä öljyjä pihalle. Keskellä auennutta koteloa on tappi, joka on itse asiassa pumpun syötön määrää säätävä hammastanko. Tapin ympärillä on sitten se nahkakalvo, joka on kiinni sokalla ja prikalla. Kun sokan saa pois, tahtoo kalvo pompsahtaa pihalle, koska sen takana on se jousi. Purkuosuus on siis helppoa, mutta osien kasaaminen yhdellä kädellä näkemättä työmaata on sitten astetta haastavampaa. Ei muuta kuin onnea matkaan.



Vastaa lainaten